Resumen
Este artículo constituye una base de reflexión a partir del proceso de innovación curricular implementado en la carrera de Diseño Teatral en la Universidad de Chile. Pero también es una instancia de discusión crítica respecto de la didáctica emergente en el contexto post estallido y pandemia. Desde un punto de vista enunciativo, el trabajo incorpora tres miradas disciplinares y tres perspectivas docentes, asumiendo que este diálogo puede impulsar una mirada interdisciplinaria (y hasta indisciplinaria) en un momento particularmente relevante para la discusión metodológica y curricular en el campo de la formación artística.
From Semiotics to Representation Theory. A discussion on pedagogical experiences in the field of teaching Theater Design at the University of Chile
Abstract
This article constitutes a basis for reflection based on the curricular innovation process implemented in the Theater Design programme at the University of Chile. But it is also an instance of critical discussion regarding emerging didactics in the post-outbreak and pandemic context. From an enunciative point of view, the work incorporates three disciplinary views and three teaching perspectives, assuming that this dialogue can promote an interdisciplinary (and even indisciplinary) view at a particularly relevant moment for the methodological and curricular discussion in the field of artistic training.